donderdag, 18 december, 2014
De call-to-actionbutton in uw webshop: dé manier om zonder te veel moeite, meer klanten binnen te halen! Oxoweb benoemt 5 tips met betrekking tot conversieoptimalisatie in uw webshop.
1. Personaliseer de button!
Uit onderzoek van een Amerikaans Marketingbureau blijkt, dat het aanpassen van één woord al genoeg is om de conversie met 90% te verhogen. Dit wordt bereikt door het personaliseren van de button!
De personalisatie: van jouw, naar mijn, zorgt voor een 90% verhoging van de conversie!
2. Pas de kleur van de button aan, aan uw huisstijl!
De kleur van uw call-to-action button is van grote invloed op de aankopen van uw bezoekers. Het gaat erom dat het uw bezoekers zo gemakkelijk mogelijk moet worden gemaakt, beantwoord hierbij voor hen de volgende vraag: ‘’waar moet ik klikken?’’.
De truc hierbij: laat de button eruit springen! Er is geen kleur die hierbij het beste werkt, de optimale kleur is namelijk afhankelijk van uw huisstijl. Is uw huisstijl blauw, past een contrasterende kleur zoals rood hier het beste bij. Test welke kleur het beste past bij uw webshop!
3. Maak de button van grote waarde!
De laatste vraag die een bezoeker van uw webshop zichzelf stelt, voordat op de button wordt geklikt, is: ‘’waarom zou ik op deze button klikken?’’. Maak het gemakkelijk, toon wat de bezoeker krijgt in plaats van wat de bezoeker moet doen, wanneer op de button wordt geklikt.
Creëer waarde! Voorbeelden van mogelijke teksten op buttons: ‘’Ontvang meer informatie’’, ‘’Toon de prijzen’’, etc.
4. Verduidelijk het voordeel!
Het toevoegen van een duidelijk voordeel voor de bezoeker, wanneer wordt geklikt op de button, verhoogt de conversie met 30%, blijkt uit onderzoek.
Bezoekers willen over de streep worden getrokken en weten graag wat ze kunnen verwachten. Verhoog het bezoekersgemak door het duidelijke voordeel voor de bezoeker, toe te voegen aan de button.
Schrijf: ‘’Creëer een account en begin!’’ In plaats van: ‘’Creëer een account!’’.
5. Houd het klein, overdrijf het niet!
Een grote button, met de tekst in het midden, is niet automatisch beter voor de conversie! Uit onderzoek is zelfs gebleken dat een grote button de conversie met 10% verlaagt.
Focus liever op de kleur en de tekst van de button, het zal uitwijzen dat dit veel betere resultaten oplevert.
Bent u benieuwd naar hoe úw webshop kan worden geoptimaliseerd zodat deze een hogere conversie krijgt? Twijfel niet en neem vrijblijvend contact op met Oxoweb!